Een marketingplan kan ervoor zorgen dat je kunt werken aan je zichtbaarheid en naamsbekendheid, en daardoor meer klanten kunt werven. Dit is natuurlijk weer goed voor de cijfers van het bedrijf. Het inzetten van marketing is dus een slimme zet, vooral voor kleinere mkb’s. Ben je je aan het oriënteren voor het marketingbudget van 2025? In de onderstaande blog lees je waar je op kunt letten bij het opstellen van het marketingbudget van 2025 en hoe je budget vrij kunt maken voor reclame.
Reclamebudget opstellen: waar kun je rekening mee houden?
Bij het inzetten van marketing is het belangrijk om van tevoren een budget op te stellen. Het is belangrijk om na te denken welke marketingmiddelen je allemaal wil inzetten, maar ook welk budget je hiervoor wil gaan gebruiken.
Zo kun je denken aan offline marketing, zoals het uitdelen van flyers en lichtmastreclame. Ook mensen zonder een telefoon komen zo in aanmerking met jouw bedrijf. Wil je ook online marketing inzetten? Dan kun je bijvoorbeeld denken aan socialmedia of advertenties. Houd dus rekening met de verschillende marketingmiddelen en bepaal welk middel het beste geschikt is voor jouw bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan outdoor reclame.
Hoe maak je een plan voor outdoor reclame?
Zoals net al werd benoemd, kun je outdoor reclame inzetten voor jouw bedrijf. Als je plaats wil maken voor outdoor reclame in het marketingbudget, is het slim om een plan te maken. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je inzicht krijgt in de doelgroep en waar zij zich bevinden. Ook is het belangrijk om doelen vast te stellen. Met welk doel wil jij de doelgroep bereiken en waarmee wil je hen overtuigen om bij jouw bedrijf aan te kloppen?
Denk bijvoorbeeld ook na welk budget je wil besteden aan outdoor reclame. Zo kunnen de kosten per reclamemiddel verschillen. Je hebt bijvoorbeeld lichtmastreclame, maar je kunt ook denken aan billboards of reclame in een bushokje. Verdiep je in de kosten van de verschillende reclamemiddelen en ontdek welk middel het beste binnen jouw marketingbudget past.
Waarom is outdoor reclame inzetten zo belangrijk?
Outdoor reclame inzetten kan enorm veel voordelen opleveren voor jouw bedrijf. Zo kun je adverteren met NPB Media die voor verschillende outdoor reclamemogelijkheden kan zorgen, zoals lichtmastreclame.
Zichtbaarheid
Jij kunt jouw bedrijf namelijk zichtbaar maken op straat dankzij outdoor reclame. Outdoor reclame is namelijk ieder uur van de dag te zien, aangezien de reclame voor een lange tijd zichtbaar is op een vaste plek. Ook mensen die geen telefoon hebben komen ermee in aanmerking, en daarnaast kun je het ook niet weg scrollen. Iedereen op de openbare weg kan het zien. Hiermee kun je de zichtbaarheid van jouw bedrijf verhogen, maar het zorgt er ook voor dat mensen jouw bedrijf makkelijker kunnen vinden.
Makkelijker vindbaar
Met lichtmastreclame kun je bijvoorbeeld ook de route naar jouw bedrijf omschrijven, denk bijvoorbeeld aan een pijl die de route aangeeft met het aantal meters. Zo is jouw bedrijf ook nog eens beter vindbaar.
Op drukke plekken te zien
Daarnaast is outdoor reclame ook op drukke plekken te zien. Denk bijvoorbeeld aan lichtmastreclame op een rotonde waar veel auto’s rijden of een reclame aan een lichtmast langs een drukke weg.
Wek vertrouwen op
Daarnaast kan je met outdoor reclame ook vertrouwen opwekken. Mensen komen dankzij reclame in aanmerking met jouw bedrijf en dit kan voor herkenning zorgen.
Wat kan outdoor reclame opleveren?
Outdoor reclame kan dus zoals hierboven is omschreven een aantal voordelen opleveren. Al deze voordelen kunnen ervoor zorgen dat jouw bedrijf een boost kan krijgen als het aankomt op zichtbaarheid en vindbaarheid. Dit kan er ook weer voor zorgen dat je meer klanten kunt binnenhengelen. Het is dus zeker een aanrader om outdoor reclame in je marketingbudget te verwerken.